Khamis, 13 Februari 2014

1/19 STRATEGI KURUS CEPAT

Seorang obes sebenarnya mengahadapi kecelaruan arah sehingga menjadikannya tidak fokus dan gagal dalam latihan. Ia sering berlaku diawal latihan iaitu dalam jangkamasa 1-2 minggu apabila rasa sakit, lesu, penat timbul. Jadi merekapun berkata.."ahhh..malaslah...menyakitkan!!!".

Justeru saya akan membimbing anda dengan 1 daripada 19 strategi kurus cepat, selebihnya...

============================================
Belilah buku 30kg Dalam 80Hari sekarang. 
Klik sini untuk membeli >>> Buku 30kg Dalam 80Hari

@
atau dapatkan di kedai buku POPULAR seluruh Malaysia
Nak info lanjut 
=============================================

Kaedah Kombinasi Litar (Circuit). 

Kaedah Litar boleh dilakukan dengan dua cara, satu dilakukan dengan rehat dan satu lagi tanpa rehat. Oleh kerana pembakaran lemak sangat menuntut aktiviti kardio yang berterusan (degupan jantung sekata dalam zon aerobic) maka pendekatan TANPA REHAT telah digunakan dalam penulisan ini. Namun awas!!! ketika melakukan aktiviti litar ini, janganlah keterlaluan laju..sebab..perubahan secara tiba-tiba degupan jantung yang deras ke perlahan akibat pertukaran aktiviti akan mengundang bahaya!!! Ingat!!! slow and steady..ikut kemampuan anda.

 

Cadangan 7 : Kombinasi Satu Kardio dan Super set and Compound Set (Abdomen)

Kombinasi ini menggabungkan satu aktiviti kardio iaitu berjalan incline dengan susunan (1) Berjalan Incline, (2) Leg twisted, (4) Abs Crunch Machine, (6) Abs Curls, (8) Side Plank / Bridging. Penglibatan berjalan bertujuan memberi kesan langsung kepada otot abdominal kerana otot abdominal turut terlibat ketika berjalan pantas terutama dibahagian tepi tubuh. Anda haruslah melakukan setiap aktiviti 2,3,4 dan 5 pada kadar tempo sederhana dan ulangan sebanyak 20-30 reps. Manakala aktiviti 1 dipanjangkan sedikit antara 3-5 minit. Lakukan kombinasi ini sebanyak 3-6 pusingan. 




1
2
3
4
5


Selamat mencuba!!! :)











   














Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...