Rabu, 23 Ogos 2017

______________________________________________



HILLFit - FTB adalah program gabungan aktiviti rekreasi dengan kecergasan bagi menangani masalah obesiti.  Ianya adalah sebahagian daripada program Follow The BEAT atau program-program kecergasan yang lain bagi tujuan:


Membina keyakinan dan motivasi diri 
Menguji perubahan / pencapaian fizikal semasa
Menggalakkan peserta terus bersenam
Menambah pengetahuan teknik senaman kurus


Maka,
September 2017 ini, HillFit - FTB membawakan projek :



Aturcara 




Yuran Pendaftaran 


TARIKH AKHIR DAFTAR 07.09.2017 - bagi melicinkan pengurusan ]


Klik foto untuk daftar










Selasa, 22 Ogos 2017

CERGAS SOLAT

'Pintar Berakhlak'
___________________________

Cergas Solat adalah program pembangunan sahsiah anak-anak melalui konsep 
'Haia ala solah' bagi melatih anak-anak merancang (planing), menguji (testing), memperkukuh (empowering) agar benar-benar mendidirikan solat dan bukan melakukan solat dengan penuh kelalaian.   

Program Cergas Solat bermula dari sebuah naskah buku berjudul Cergas Fizikal Solat Sempurna terbitan JAKIM. Atas permintaan dan keperluan dakwah di Malaysia, dari sebuah buku, ianya diangkat menjadi dokumentari TV dan disiarkan di TV1 sebanyak 3 episod dengan judul Cergas Solat. 


 
Buku Cergas Fizikal Solat Sempurna Terbitan JAKIM




Dokumentari TV Cergas Solat TV1 

Program Cergas Solat secara umumnya mengandungi 2 elemen penting iaitu  Elemen Hukum Hakam dan Elemen Senaman yang disampaikan secara santai. 



     

Berikut adalah jadual penuh Program Cergas Solat 





Program Cergas Solat akan dipimpin oleh  penceramah dan jurulatih berpengalaman Nasri Nasir dan Mohd Sufian Sulaiman yang telah banyak menganjurkan program Cergas Solat di sektor kerajaan dan swasta termasuk Kementerian Belia dan Sukan, Lembaga Tabung Haji, Jabatan Kebajikan Masyarakat, Kementerian Sumber Manusia, Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia, Masjid Putra Putrajaya, Perpustakaan Negara Malaysia, Jabatan Perdana Menteri dan banyak lagi. 






Justeru Ayuh! 
Daftar Sekarang. Dapatkan harga Early Bird



Klik foto untuk Daftar
            
      
       













Khamis, 4 Mei 2017


Logo rasmi  Follow The BEAT (FTB).
Program penurunan berat badan intensif 1 bulan Putrajaya & KL 


--------------------------------------------------------------------------



video


FTB adalah program penurunan berat badan selama 1 bulan yang mengandungi 12 sesi latihan. Pada setiap sesi, anda akan dipimpin oleh jurulatih, instruktor dan dietition berpengalaman selama 2 jam bagi mengisi sesi aerobik (Hilo, Zafina, Boxercise, Aero dance), sesi Modul kurus Follow The BEAT, sesi Teori Latihan, sesi Diet dan Pemakanan. 




Modul Kurus FTB diyakini berkesan berdasarkan kejayaan dan pengalaman jurulatih utama @ Founder Follow The BEAT Sufian Sulaiman selama lebih 15 tahun dalam bidang kejurulatihan yang telah menulis buku dan modul kurus untuk sektor kerajaan dan swasta. 





Jadual FTB KL#B1 dan FTB Putrajaya#B2


Inilah saatnya. 
Inilah penyelesaiannya.
 Ayuh!!!
Daftar sekarang 
Harga Normal RM300
Dapatkan HARGA ISTIMEWA untuk pendaftaran Early Bird :


 


[ Nota : Tarikh akhir Early Bird - 10.09.2017 ] 


---------------------------------------------------

Dan berpeluang memenangi 

RM700 - 1st 
RM300 - 2nd
RM150 - 3rd

---------------------------------------------------


Dan PERCUMA Baju T Eksklusif Follow The BEAT



Lagi! PERCUMA Modul Follow The BEAT Edisi Latihan



Klik Foto Untuk Daftar!





Ahad, 5 Februari 2017

Senaman KURUS Simple, Cepat dan Berkesan

Ramai yang nak kurus, tetapi blurr...tak tahu nak mula dimana? apa harus dilakukan?Diruangan ini saya mengajar tatacaranya. InsyaAllah jika tak sibuk saya akan lengkapkan 10 modul mudah untuk diikuti....

Hari 1 latihan, kita tidak boleh buat semuanya kerana senaman kena bersifat ansur maju. So aktiviti dibawah ini telah disusun secara profesional dan selamat berdasarkan buku tulisan saya berjudul 30kg Dalam 80Hari . 



Ok mula-mula...lakukan warming-up dengan slow jog. Setelah tubuh selesa tingkatkan kelajuan joging sehingga 15 minit tanpa henti. Rehat dengan melakukan regangan pada betis dan paha (gestrocnimeus, solues, posterior tibialis, quadriceps, hamstring dan adductor groups). 

Teknik joging tanpa henti atau aerobic continuous adalah senjata utama kurus. Ia sama seperti anda melakukan aerobic class. namun tatacara yang lebih detail harus dirujuk didalam buku  30kg Dalam 80Hari . 

Setelah degupan jantung stabil, sambung aktiviti Push-up (foto 1)  sebanyak 12-15 ulangan secara isotonic (bergerak). Jika tidak mampu lakukan secara isometric (statik) mengikut kemampuan sahaja. 

Foto 1 : Mula - Push up 
Foto 2 : Tamat - Push up 
Setelah itu. terus lakukan dip (foto 2) sebanyak 12-15 ulangan secara isotonic (bergerak). Sekali lagi jiga jika tidak mampu lakukan secara isometric (statik) mengikut kemampuan sahaja. 

Foto 3: Mula - Dip 
Foto 4 : Tamat - Dip 
Setelah selesai keduanya, rehat seketika sekitar 1 hingga 2 minit. Setelah itu ulang rutin yang sama sebanyak 2-3 kali lagi. 

Persoalan timbul. Dimana regangan, mengapa terus jogging?. Untuk cepat kita boleh menggunakan slow jog sebagai regangan. Semasa slow jog, otot telah diregangankan secara dynamic stretching...so 2 in 1. tak payah nak buang masa. 

Esok kita bersiaran lagi...insyaAllah. Jangan lupa share dan like fb Gemuk2Kurus







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...