Ahad, 5 Februari 2017

SENAMAN MUDAH SLIMKAN LENGAN




Ramai yang nak kurus, tetapi blurr...tak tahu nak mula dimana? Apa yang harus dilakukan?

Aktiviti dibawah ini telah disusun secara profesional dan selamat berdasarkan buku tulisan saya berjudul 30kg Dalam 80hari.


-----------------------------------------

SERTAI SEMINAR PERCUMA 

INI SEKARANG

KLIK FOTO UNTUK DAFTAR 


CEPAT! TERHAD!

-----------------------------------------



Ok mula-mula..lakukan warming-up dengan slow jog. Setelah tubuh selesa tingkatkan kelajuan joging sehingga 15 minit tanpa henti. Selepas itu, rehat dengan melakukan regangan pada betis dan paha (gestrocnimeus, solues, posterior tibialis, quadriceps, hamstring dan adductor groups). Teknik joging tanpa henti dikenali sebagai aerobic continuous. Ia merupakan kaedah utama kurus dan amat sesuai digunakan oleh 'beginner'. 

Setelah degupan jantung stabil, sambung aktiviti dengan Push-up (foto 1)  sebanyak 15-20 ulangan secara isotonic (bergerak). Jika tidak mampu lakukan secara isometric (statik) dengan kiraan 15-20 saat.  




Foto 1 : Mula - Push up 
Foto 2 : Tamat - Push up 

Setelah itu. terus lakukan dip (foto 2) sebanyak 15-20 ulangan secara isotonic (bergerak). Jika tidak mampu lakukan secara isometric (statik) dengan kiraan 15-20 saat.  


Foto 3: Mula - Dip 
Foto 4 : Tamat - Dip 


Setelah selesai keduanya, lakukan regangan seketika sekitar 1 hingga 2 minit untuk merehatkan otot terbabit. Setelah itu ulang rutin yang sama sebanyak 2-3 kali lagi. Rutin ini amat sesuai bagi mereka yang nak mengecilkan lengan. Kombinasi  Push up dan Dip memberi kesan berganda kepada otot atau kawasan TRICEPS. Sebagai info triceps mempunyai kekuatan yang jauh lebih besar berbanding biceps berdasarkan faktor bilangan kumpulan otot. Maka tidak wajarlah jika anda mengatakan tak larat, sakit dan sebagainya. Anda sebenarnya pemalas dan susunan latihan anda salah. 


Bagi menambah info lagi, boleh klik link video dibawah untuk paparan yang lebih jelas

atau sertai Follow The Beat Sept 2019. 


FOLLOW THE BEAT KINI

DI SHAH ALAM DAN PUTRAJAYA

KLIK FOTO UNTUK DAFTAR 



DAFTAR SEKARANG
PROMOSI 50% TAMAT 26.08.2019




KLIK FOTO 
UNTUK PAPARAN VIDEO

https://www.facebook.com/198926860316448/videos/193297664843946/








Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...