Isnin, 7 Januari 2019

MODUL 10 KG 10 MINGGU BERJAYA



Sebelum modul ini diguna pakai secara menyeluruh diseluruh Malaysia kemampuannya telah diuji di 4 lokasi berbeza iaitu di Pusat Promosi Kesihatan Masjid Tanah Melaka, Pusat Promosi Kesihatan Seberang Jaya Pulau Pinang, Pusat Promosi Kesihatan Kerteh, Terengganu dan Pusat Promosi Kesihatan Bangi, Selangor. Fasa ujian ini bermula pada 29 Ogos 2015 dan berakhir pada 24 November 2015. 

========================================
========================================

Bagi melicinkan pelaksanaanya, jawatankuasa pelaksana telah dibentuk yang antara fungsi terpentingnya adalah menguruskan publisiti, pendaftaran penyertaan dan pengurusan sesi taklimat.

=========================================
Jawatankuasa Program 10 kg 10 minggu di Kerteh dan Masjid Tanah 

Taklimat Pra 10kg 10 Minggu kepada peserta 
========================================

Program 10 kg 10 minggu ini melibatkan 3 fasa iaitu Fasa Adaptasi, Fasa Transisi dan Fasa Pengkhususan. Ia dimulakan dengan Sesi Taklimat oleh Ketua Jurulatih. 


Taklimat ini amat penting kerana ia bukan sahaja menerangkan struktur program tetapi mencakupi perkongsian TIPS dan STRATEGI KURUS bagi memberi suntikan motivasi, mind setting dan goal setting.  

Bagi melihat keberkesanan program, sebanyak 4 ujian diwujudkan 
iaitu pada sebelum taklimat,minggu ke 3, 7 dan ke 11

3 perserta terbaik di Seberang Perai P.Pinang dan statistic kejayaan



Setelah ianya berjaya, latihan intensif dan terperinci diberikan kepada pegawai dan kakitangan KKM berhubung tatacara mengaplikasi modul 10kg 10 minggu ini. 



Kini melalui pegawai dan kakitangan Promosi Kesihatan di Seluruh Malaysia, Program 10kg 10 minggu terus  berkembang dari semasa ke semasa dan mendapat inpak penyertaan maksima.

===================================



=====================================


=======================================




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...